اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۵۸۲۷

کاروان ورزشی ایران در جاکارتا بدون امید!

کاروان ورزشی ایران در جاکارتا بدون امید!
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی در حالی شرکت می‌کند که اعزام تیم ملی فوتبال امید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
۱۸:۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
وانانیوز|

بازی‌های آسیایی 2018 به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ در حالی برگزار می‌شود که مسئولان کمیته ملی المپیک ایران رشته‌های اعزامی به این بازی‌ها را قرار است تا اواخر اسفندماه نهایی کنند.

در طول این مدت مسئولان کمیته، سرپرست کاروان ایران و همین طور ستاد عالی بازی‌های آسیایی نشست‌های تخصصی را با فدراسیون‌های اعزامی برگزار کرده تا تکلیف رشته‌ها و تعداد نفرات اعزامی نیز مشخص شود. در حالی که حدود 5 ماه به بازی‌ها مانده، هر هفته در نشست‌های ستاد عالی که با حضور چند رئیس فدراسیون برگزار می‌شود، شرایط فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نکته مهم در این بین شایعاتی است که در خصوص تیم ملی فوتبال امید کشورمان شنیده می‌شود. تیم ملی امید که حدود 40 سال از رسیدن به المپیک ناکام بوده، حالا شنیده شده به دلیل تشکیل نشدن چنین تیمی به بازی‌های آسیایی نیز اعزام نخواهد شد.

در این سالها همیشه چالش‌هایی در خصوص مالکیت تیم امید وجود داشت، اما در نهایت کمیته ملی المپیک سرپرستی این تیم را به فدراسیون داد تا کمیته در این رشته نیز همانند دیگر فدراسیون‌ها، سیاست نظارت را در پیش بگیرد.

آخرین حضور تیم فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی به سال 2014 می‌رسد که به میزبانی اینچئون برگزار شد. تیم ملی کشورمان در این دوره با یک شکست و تساوی مقابل ویتنام و قرقیزستان از صعود به دور بعد بازماند. این تیم در سال 2010 نیز با قرار گرفتن در رده چهارم در کسب مدال ناکام بود و آخرین مدال‌آوری این تیم به سال 2006 برمی‌گردد که ایران با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

حالا بعد از گذشت 4 سال از خداحافظی تلخ فوتبالیست‌های کشورمان، با توجه به نبودن چنین تیمی، فدراسیون فوتبال اعلام کرده تیم ملی امید را به مسابقات اعزام نخواهد کرد.

فدراسیون فوتبال دلیل این کار را عدم همکاری باشگاه‌ها برای در اختیار قراردادن بازیکنان به تیم ملی اعلام کرده است. با توجه به حضور ایران در جام جهانی، باشگاه‌ها با وجود مسابقات لیگ و همین طور لیگ قهرمانان آسیا مجبور هستند بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند و دیگر فرصتی برای تشکیل تیم ملی امید باقی نخواهد ماند.

به گزارش فارس، لیست تیم‌های شرکت‌کننده در بازی‌های آسیایی اسفندماه و لیست نهایی ورزشکاران شرکت‌کننده اردیبهشت نهایی می‌شود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین